Het huidige bestuur van Knokke-Heist heeft onlangs in de Krant van West-Vlaanderen verklaard: "Iedereen is welkom, van frigoboxtoeristen tot Marc Coucke. Cathy Coudyser is burgemeester van het mondaine Knokke-Heist."
Hoewel het aantrekkelijk lijkt om te zeggen dat iedereen hier welkom is, vraag ik me af of dit de juiste benadering is voor Knokke-Heist. Is dit populisme wel de juiste strategie voor onze gemeente? Ik ben ervan overtuigd van niet.
In de afgelopen 40 jaar heeft Knokke-Heist bewust geïnvesteerd in kwaliteit, beleving en een sterk, exclusief imago. Onze gemeente is een "high-end" merk aan de Belgische kust. Zie je topmerken ooit beweren: "het is voor iedereen"? Dergelijk populisme zou hun "high-end" uitstraling ondermijnen, en dat geldt ook voor Knokke-Heist.
Dit kan misschien hard overkomen, maar het is onze verantwoordelijkheid om het "merk" Knokke-Heist te beschermen en de mensen die hun activiteiten en economie op dit merk hebben gebouwd en hiervan meegenieten!
Bovendien investeert Toerisme Knokke-Heist jaarlijks miljoenen euro's om bezoekers aan te trekken uit hogere segmenten in Luxemburg, Nederland, Zwitserland, België, Duitsland en daarbuiten — allemaal ten gunste van onze lokale economie. En toch lijkt het huidige bestuur zonder aarzeling 40 jaar aan inspanningen en investeringen in kwaliteit te negeren...
1 reactie
We hopen op exclusieve kwaliteit om de High Society en Elitaire kringen te behouden en where access is restricted and exclusieve. They enjoy a lifestyle characterized by luxury and opulence and extravagante.